Flume-Never Be Like You.png

這首歌真的好好聽阿~~~

重複聽好幾天,最後決定來翻譯遺下這首

希望這首可以在台灣爆紅

Flume是一位來自澳洲的音樂製作人

重點是他長得非常帥~~~(點我看帥照)

也非常有才華,這次新專輯"Skin"也有很多好聽的歌

大家有興趣可以自己去挖寶囉!

 

 

【歌詞中英對照】:

What I would do to take away this fear of being loved

該如何讓自己克服被愛的恐懼

Allegiance to the pain

別再當痛苦的頭號粉絲

Now I'm fucked up and I'm missing ya

我現在好無趣而且我好想念你

Never be like you

沒什麼能比過你

 

I would give anything to change this fickle-minded heart

我願意付出一切去改變這難以捉模的心

That loves fake shiny things

愛有時候總會迷惑人

Now I'm fucked up and I'm missing ya

我現在糟透了而我好想念你

He’ll never be like you

他永遠不如你

 

I'm only human can't you see

而我也只是凡人

I made, I made a mistake

我也會犯錯

Please just look me in my face

請你認真看看我

Tell me everything's okay

告訴我一切都安好

Cause I got it

現在我懂了

He’ll never be like you

他永遠不如你

I'm only human can't you see

你難道不曉得我也只是普通人

I made, I made a mistake

我也會犯錯

Please just look me in my face

請認真看看我

Tell me everything's okay

請告訴我一切都沒事

Cause I got it

因為現在我明瞭

He’ll never be like you

他永遠不如你

 

How do I make you wanna stay?

該如何讓你留下?

Hate sleeping on my own, missing the way you taste

討厭獨自入睡,想念你的一切

Now I'm fucked up and I'm missing ya

我現在糟透了也好想念你

He’ll never be like you

他永遠不會像你那麼好

Stop looking at me with those eyes

別再用那種眼神看著我

Like I could disappear and you wouldn't care why

好像我隨時可以消失而你可以無所謂的眼神

Now I'm fucked up and I'm missing ya

我搞砸一切了而我真的好想你

He’ll never be like you

他永遠沒你好

 

I'm only human can't you see

但我也只是人

I made, I made a mistake

所以會犯錯

Please just look me in my face

拜託請看著我

Tell me everything's okay

告訴我一切都有救

Cause I got it

因為我真的了解

He’ll never be like you

他不能取代你

I'm only human can't you see

我只是個普通人

I made, I made a mistake

我也會犯下錯誤

Please just look me in my face

請看著我

Tell me everything's okay

告訴我一切都有救

Cause I got it

我真的懂了

He’ll never be like you

他永遠沒你好

 

I'm falling on my knees

我跪下來祈求

Forgive me, I'm a fucking fool

原諒我的愚蠢與無知

I'm begging, darling, please

親愛的,聽聽我的乞求

Absolve me of my sins, won't you?

可以寬恕我犯下的錯嗎?

I'm falling on my knees

我誠心的跪下祈求

Forgive me, I'm a fucking fool

原諒我這個無知的蠢蛋

I'm begging, darling, please

親愛的,聽到我的祈求了嗎?

Absolve me of my sins, won't you?

願你像聖人一樣寬恕我的罪吧

 

I'm only human can't you see

我並非聖人

I made, I made a mistake

也會犯下錯誤

Please just look me in my face

求求你轉過頭看看我

Tell me everything's okay

告訴我一切都沒事

Cause I got it

我深刻了解到

He’ll never be like you

他永遠不如你

 

I'm only human can't you see

我並非聖人

I made, I made a mistake

也會犯下錯誤

Please just look me in my face

求求你轉過頭看看我

Tell me everything's okay

告訴我一切都沒事

Cause I got it

我深刻了解到

He’ll never be like you

他永遠不如你

 

Baby, baby please believe me

寶貝,請再次相信我

C'mon take it easy

請你冷靜下來

Please don't ever leave me

請別離開我身邊

He’ll never be like you

他永遠不像你那麼好

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    Jackie Lee 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()