Drunk In The Morning.jpg

 

 

 

Lukas Graham來自丹麥的一個樂團

最早成名於2011年自己錄製的 Criminal MindDrunk In The Morning 兩支YouTube影片

充滿Funk和Soul的曲風是他們的特色,加上主唱非常有特色的嗓音唱腔,在丹麥迅速的竄紅

雖然最近比較紅的是7Years

但我今天要翻的是我自己較喜歡的"You're not There"這首歌

也許自己人生有些時候也受父親離去影響,所以第一次聽到就對這首歌曲很有感觸

 

若說"7Years"是寫父親對他想法及生活的影響

那麼"You're Not There"就是一首向父親傾訴想念之情的歌曲

 

【歌詞翻譯】

I only got you in my stories

你的身影總像故事般出現在我的腦海裡
And you know I tell them right

它總會完美的出現
And remember you and I, when I'm awake at night

清晰地出現在我睡夢中每個夜晚

So give it up for fallen glory

願你像英雄般榮耀離開
I never got to say goodbye

這樣我永遠不用與你道別
I wish I could ask for just a bit more time

真希望老天能夠再給我多一點時間
 


Every step I take, you used to lead the way

你總是帶領著我走每一步
Now I'm terrified to face it on my own
而現在我卻帶著害怕獨自向前


You're not there
To celebrate the man that you made

你不在,為你所造就的男人驕傲

You're not there
To share in my success and mistakes

你不在,分享我的成功與失敗
Is it fair?

這公平嗎?
You'll never know the person I'll be

你永遠不知道我變得多好
You're not there

你不在
With me
我身邊


Though I know that you're not there

即使我知道你不在我身邊
I still write you all these songs

我始終寫著這些歌
It's like, you still got the right to know what's going on

就好像是你擁有搶先聽到的權利
As I struggle to remember how you used to look and sound

拼命地想記住你逐漸模糊的身影與聲音
Sometimes I still think i can spot you in the crowd
有時我認為我始終能在人群中看見你

 

Every step I take, you used to lead the way

你總是能指引我找到方向
Now I'm terrified to face it on my own
而現在我卻帶著徬徨獨自往前

 

You're not there
To celebrate the man that you made

你不在,為你所造就的男人驕傲

You're not there
To share in my success and mistakes

你不在,分享我的成功與失敗
Is it fair?

這一點也不公平
You'll never know the person I'll be

你都來不及看到我變得多好
You're not there

你不在
With me
我身邊


Time can heal your wounds if
You're strong and standing tall

如果你站的夠高夠堅強,時間將能夠癒合你的傷口
I've been doing all of that, it didn't help at all

但時間為何卻沒讓我痊癒?
They say "You'll grow older, and it'll get better still"

人們說:「你會長大,任何事都會好轉。」
Yes, I will, but no it won't

但我卻沒有感到任何好轉的跡象
They don't get it, cause

我想他們不會明白我的難過

因為
 

You're not there
To celebrate the man that you made

你不在,為你所造就的男人驕傲

You're not there
To share in my success and mistakes

你不在,分享我的成功與失敗
Is it fair?

這一點也不公平
You'll never know the person I'll be

你都來不及看到我變得多好
You're not there

你不在
With me
我身邊

 

 

arrow
arrow

    Jackie Lee 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()